Szukaj
(Input html or adsense code here)
Tagi
Sierpień 2014
P W Ś C P S N
« gru    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Białkowa dieta Dukana

dukan_produktyProblem otyłości i nadwagi tyczy się wielu ludzi z całego świata. Spore konsekwencje zdrowotne, do których może doprowadzać długotrwała otyłość, dają wielu osobom do myślenia, popychając jednocześnie do przejścia na odpowiednią dietę odchudzającą. Wśród kuracji odchudzających szalenie dużą uwagę skupia białkowa dieta doktora Dukana, o której efektywności miało okazję przekonać się już rzeczywiście wiele osób. Szalenie popularna dieta białkowa zaczęła być na językach wielu osób, które usiłują skutecznej diety.

Z czym tak właściwie wiąże się niezwykłość tej diety? Czemu konkretnie zawdzięcza się tak ogromną skuteczność tej diety? Ogromną popularność dieta zawdzięcza sobie w szczególności tym, iż jej główną zasadą nie jest wcale możliwie wysoka redukcja spożywanego jedzenie. Wręcz odwrotnie – kuracja odchudzająca doktora Dukana zakłada, że można zrzucić zbędne kilogramy nie nakładając sobie przy tym właściwie żadnego reżimu żywieniowego. dowolnej ilości białka oraz minimalnej ilości produktów węglowodanowych i tłuszczów. Następna faza umożliwia dołączenie do codziennego menu warzyw, a jeszcze kolejny etap poszerza się o inne składniki. W taki sposób dociera się do końcowej fazy diety – stabilizacji, która powinna być finalnie zupełnie normalnym, praktykowanym już do końca życia, przyzwyczajeniem żywieniowym.

Fenomen diety doktora Dukana to również bez wątpienia bardzo rozbudowane menu, w którym znaleźć można liczne smaczne inspiracje. Mnóstwo przepisów i receptur znajduje się na obecną chwilę na stronach internetowych, które dotyczą tematu tej białkowej diety. Nie bez znaczenia jest równocześnie fakt, iż dieta odchudzająca doktora Dukana jest zupełnie bezpieczna i nie powoduje zaburzenia pracy ludzkiego organizmu.

Jak porzucić złe nawyki żywieniowe

jedzenie_przed_tvZłe przyzwyczajenia odnośnie odżywiania bywają na ogół skutkiem tego, że nie potrafimy schudnąć. Ćwiczymy, właściwie się żywimy, ale nasze przyzwyczajenia, nieraz jeszcze z młodych lat, są przeszkodą w otrzymaniu odpowiadających nam rezultatów. Przekonaj się czy któreś negatywne przyzwyczajenia znajdujesz u siebie i zmień je, a z pewnością poczujesz się lepiej.

Najważniejsze to to, że jemy zbyt prędko. Zazwyczaj powodem takiej sytuacji jest poganianie czy to do biura czy na uczelnię. Ale również już od najmłodszych lat rodzice i babcie poganiali nas posiłkiem, ponieważ będzie chłodne itp. W skutek tego pochłaniamy obiad bardzo szybko, a przez to spożywamy więcej. Zatem spowolnijmy tempo jedzenia na znacznie powolniejsze. Przeżuwajmy kilka razy, twórzmy niewielkie przerwy w jedzeniu, a sprawi to, że skonsumowane posiłki będą niewielkie.

Następnym negatywnym nawykiem jest spożywanie posiłków przed telewizorem, monitorem komputera albo robiąc inne zajęcia. Nie określamy sobie chwili na jedzenie i tylko na to. Gdy jesteśmy zajęci filmem w telewizji albo artykułem w czasopiśmie nie zdajemy sobie sprawy jaką ilość rzeczywiście tego pokarmy jemy. A jego ilości wtenczas są znacznie większe. Z tego powodu należyte jest, abyśmy jedząc obiad czy kolację skoncentrowali się tylko na tym zajęciu.

Kolejnym przyzwyczajeniem, które wszczepiano nam już od dziecka to pochłanianie wszystkiego co mamy na talerzu. I mimo tego, że choć jesteśmy już syci to zjadamy dalej, gdyż czysty talerz wygląda ładniej albo nie chcemy zrobić komuś przykrości. Radą na to jest nakładanie sobie małych porcji. W każdym momencie będziemy mogli sobie dołożyć albo zwrócić się z prośbą o dokładkę, co z pewnością zadowoli gospodynię, do której jesteśmy zaproszeni na obiad.

Spożywanie napojów w trakcie posiłku to powszechne zajście tak u najmłodszych jak i osób dorosłych. I jest to niekorzystne dla naszego zdrowia. Picie rozcieńcza soki trawienne, które wówczas nie wywiązują się ze swojego zadania w trakcie trawienia. Jednak to nie wszystko. Napój prowadzi do zmiękczanie jedzenia co powoduje, że jesteśmy w stanie zjeść go o wiele więcej. Najkorzystniej jest wypić wodę zanim przystąpimy do posiłku, wtenczas zjemy mniej albo pewien czas po jedzeniu.

Do obiadu wykorzystujemy największy talerz. Jednak czy to nieodzowne? Na dużym talerzu raczej nie będziemy kładli sobie niedużej porcji ziemniaczków, bo będzie sprawiać wrażenie, że to zbyt niewiele. Więc czas zmienić ten zwyczaj i złudne pojęcie. Od dziś do posiłków obiadowych bierz niewielkie talerzyki, na których z pewnością będzie znajdować się dostateczna porcja pokarmu.

Pozbywanie się niewłaściwych zwyczajów odnośnie odżywiania to naprawdę niewiele. Parę łatwych reguł, lecz ich znaczenie jest naprawdę ważne. Trzymanie się tych norm nie jest trudne i nie wymaga od nas wielkiego zaangażowania, w związku z tym każdy może w każdym momencie wprowadzić zdrowe i sprzyjające nam przyzwyczajenia żywieniowe.

Zakupy pełne zdrowia

Często udając się na zakupy pragniemy nabyć dla siebie i naszej rodziny jak najlepsze artykuły, które będą właściwe dla zdrowia, a ich wartości odżywcze jak najwyższe. Zerkając na poniektóre artykuły, ich śliczne barwy, wyglądy odnosimy wrażenie, że smakują jednakowo znakomicie jak się prezentują, a ich wartość jest duża. Ale najczęściej zdarza się, że to pozorne wrażenie i za wyglądem nie musi podążać zdrowie.

By mieć większą pewność, że spożywane przez nas artykuły są najświeższe, nieprzerobione i zdrowe nabywajmy je w miejscowych zieleniakach albo bazarkach. Tam ekspedienci bardziej starają się, aby produkty były co dzień świeże.

Chodząc do sklepu staraj się nabywać artykuły sezonowe, które w tym okresie są u nas w uprawie. Unikaj warzyw albo owoców, które są transportowane z dalekich krajów, jeżeli masz sposobność bez kłopotu dostać je z polskich gospodarstw. W okresie zimowym wybieraj produkty mrożone, które są poddawane zamrażaniu wtedy, gdy można je uzyskać z naturalnej hodowli.

Szczegółowo czytaj etykiety. Patrz na zawartość każdego produktu. Jeżeli spis składników jest znaczący nie warto takiego produktu nabywać, gdyż występuje duże prawdopodobieństwo, że są one przetworzone i nie wartościowe. Najczęściej bywa tak, że na pierwszym miejscu w liście składników znajduje się ten składnik, którego jest największa ilość. Wtedy, gdy jest to na przykład cukier, nie kupujmy tego produktu, gdyż z pewnością nie jest on odpowiedni dla naszego organizmu.

Przyrządzaj posiłki. Idąc do knajpy albo restauracji nie koniecznie masz okazję skontrolowania artykułów jakie są używane do przyrządzenia danego posiłku. Jeżeli jednak nie masz wyboru i musisz zjeść na mieście idź w miejsca znane, a z daleka omijaj miejsca sprzedające produkty nazywane fast food. Staraj się także nie jeść posiłków gotowych. Na ich zazwyczaj atrakcyjny wygląd fabrykanci musieli bardzo się wysilić, stosując nienaturalne substancje barwiące i substancje zapachowe. Ilość tłuszczu, soli i cukru w gotowych daniach jest dość duża, a wartość odżywcza znikoma.

Co jeść, by żyć zdrowo

zdrowe_odzywianieWłaściwe żywienie to podstawa właściwego funkcjonowania naszego organizmu, jak również właściwego humoru. Ale nieraz nie wiemy jak się wziąć za to, żeby wprowadzić do naszego jadłospisu i życia nieznacznie więcej odpowiednich i zdrowych nawyków. Właściwe żywienie dla prawie każdemu z nas łączy się z dyscypliną i poleceniem rezygnowania z składników, które źle działają na naszą linię. Ale jest parę łatwych zasad, które nie będą na nas wymuszać wielu poświęceń, a zarazem przyczynią się do tego, że poczujemy się zdrowsi.

Po pierwsze podczas dnia spożywaj znaczne ilości wody mineralnej. W ogóle musisz zaopatrzeć swój organizmu w różnorodne płyny. Miej na uwadze, że jedząc owoce, zupy albo sącząc herbatkę też dajemy swojemu organizmowi płyny. Takich płynów trzeba podczas dnia spożyć około dwóch litrów. Wodę należy pić nawet wtenczas, kiedy nie jesteśmy spragnieni. Pragnienie powstaje, kiedy nasz organizm staje się odwodniony. W wodzie zachodzą różnorodne czynności, to ona przemieszcza różnorodne produkty. Musimy ją spożywać też zważywszy na na naszą cerę.

Po drugie spożywaj sporo warzyw i owoców, zarówno w świeże jak i gotowane, oczywiście na parze, wtenczas nie tracą swoich odżywczych składników. A tymi składnikami są witaminy i minerały, które są potrzebne do odpowiedniego funkcjonowania naszego organizmu, a dodatkowo ochraniają go przed różnymi chorobami. Można je dołączać do różnych potraw, przyrządzać sałatki lub surówki lub jeść surowe jako przekąskę. W ciągu dnia po jarzyny i owoce trzeba sięgać 5 razy.

Pełnoziarniste pieczywo na śniadanie to znakomity zaczątek dnia. Artykuły z całego ziarna oprócz tego trzeba spożywać trzy razy w ciągu dnia. Są to artykuły obfitujące w cenny dla naszego organizmu błonnik. Prócz tego, że gwarantuje nam on długie odczucie zaspokojenia głodu, to wpływa również na działanie jelit i trawienie, jak również dostarcza witalności, przydatnej podczas dnia.

Włącz do swej diety tłuszcze roślinne, a więc oleje rzepakowe, sojowe, ryby. Są one wartościowe dla naszego zdrowia i organizmu. Korzystnie oddziałują na układ krążenia, odpornościowy, i system nerwowy.

Dalszą rzeczą jest cukier. Wiadomo, że cukier daje naszemu organizmowi witalności, która jest niezbędna do przeprowadzanie różnych działań oraz do prawidłowego działania organizmu. Ale powinniśmy cukru się wzbraniać i starać się stosować go z rozsądkiem.

Sól bywa nazywana białą śmiercią. Nie bez przyczyny. Wspaniale, by było gdybyśmy obniżyli jej stosowanie do jak najmniejszej ilości. Jest ona niedobra dla naszego organizmu, może powodować choroby układu krążenia. Musimy zwracać uwagę, że w gotowych wyrobach sól już występuje, czasami nawet w niemałej porcji. Dlatego ponowne dosalanie jest niewłaściwe dla naszego organizmu.

Włącz do swojej diety pozytywny nawyk i znajdź czas na poranny posiłek. Organizm domaga się rano zastrzyku energii, żeby mógł dobrze funkcjonować w trakcie dnia. Istotne, aby śniadanie było łagodne, a zarazem treściwe. Produkty z pełnego ziarna są na poranny posiłek najkorzystniejszą opcją, ponieważ znajdujący się w nich błonnik daje naszemu organizmowi wigoru i powoduje, że nie czujemy się głodni przez dłuższy czas.

Kolejną uwagą jest wybieranie się do supermarketu gdy nie odczuwamy głodu i koniecznie z przygotowaną listą koniecznych produktów. Gdy odczuwamy łaknienie zakupimy więcej i niezbyt zdrowych artykułów. Jest to porada zarówno korzystna dla naszego organizmu, jak również i budżetu.

Zdrowe gotowanie

mycie_warzywNa ogół wychodzimy do marketu, wybieramy artykuły, jakich użyjemy do ugotowania posiłku, powracamy do domu i robimy potrawę tak jak zazwyczaj. Powinniśmy jednak pomyśleć i wcielić w życie parę istotnych norm, by w naszych obiadowych składnikach zachować jak największą ilość witamin i minerałów.

Już przy obieraniu możemy zatrzymać sporą ilość witamin i drogocennych pierwiastków. Pod skórką zlokalizowanych jest ich najwięcej, zatem trzeba zdejmować skórkę jak najcieniej. Jeżeli istnieje taka ewentualność to porządane jest dusić rośliny warzywne w łupinkach. Nie możemy zostawiać posiekanych warzyw tak, aby były wystawione na działanie tlenu, gdyż w tym czasie ma miejsce degradacja wit.C.

Kolejną regułą jest należyte czyszczenie jarzyn lub owoców. Trzeba trzymać je krótko pod bieżącą wodą. Nie możemy umieszczać w wodzie pozbawionych skórki jarzyn, bo w tym czasie witaminy mogą zostać wymyte, szczególnie te, które są bezproblemowo rozcieńczane w środowisku wodnym.

Gdy chodzi o metodę gotowania to najwłaściwsze jest duszenie na parze. Jeśli gotujemy zwyczajnie w wodzie, dochodzi do wygotowania minerałów. Jednak jeżeli wolimy gotowanie tradycyjne w wodzie, trzeba jej wlać małą porcję i dobrze jakby była to wrząca woda, dzięki czemu skrócimy okres gotowania i ubytki witamin będą mniejsze.

Przyrządzając kasze albo ryż trzeba stosować taką porcję wody jaką dadzą radę zaabsorbować. Przez to wygotowane na początku składniki odżywcze są znów absorbowane z wodą.
Gdy do kolacji dajesz surówki zrób je tuż przed samym podaniem. Ponieważ jarzyny, bogate w  witaminy C i B tracą je, gdyż są to witaminy, które są podatne rozkładowi w wyniku działania powietrza oraz światła.

Lunch w pracy nie musi być niezdrowy

jedzenie_w_pracyZazwyczaj kilkugodzinne przesiadywanie w pracy za biurkiem i nieodpowiednie żywienie się może nieprawidłowo wpłynąć na naszą sylwetkę i zdrowie. Ale to, że posiadamy tego typu pracę nie oznacza, że nie damy rady zatroszczyć się o swoją prezencję i wdrożyć trochę dewiz, które nam to zagwarantują.

Kompletne odstąpienie od jedzenia w biurze i zastępowanie ich kawą albo fajkami nie jest wartym uwagi rozstrzygnięciem. Każdy z nas musi wyszukać choć krótką chwilkę na posiłek, w takim przypadku również nasz umysł będzie lepiej funkcjonował, a my nie będziemy podenerwowani i wyczerpani.

Umiarkowanie czynny tryb to podstawa. Bez wątpienia jest to, że przebywając przed komputerem ruchliwość jest ograniczona. Ale możemy to odrobić wracając z pracy lub do niej się udając. W letnie dni zamiast wybierać jazdę komunikacją miejską albo samochodem i czekać w korkach ulicznych wybierzmy się do pracy na rowerze albo zafundujmy sobie niedługi spacer opuszczając autobus, np. przystanek wcześniej.

Najistotniejsze, żeby przed wyjechaniem do pracy odnaleźć chwilę na spożycie śniadania. Sama kubek kawy to za mało. Trzeba zapewnić organizmowi zapału do lepszej pracy. Musimy zabierać ze sobą także drugi posiłek ze zdrowym pieczywem oraz przegryzki w postaci warzyw lub owoców, aby nie zajadać batoników czy wafelków.

Zamień czarną kawę na herbatą czerwoną. Poniektóre osoby mogą wysączyć w pracy kilka filiżanek kaw, co nie jest zdrowe dla naszego organizmu. Lecz herbaty Pu-erh również pobudzą i dodadzą energii. Do tego mieszczą w swoim składzie selen, żelazo, Ca, witaminę E i przeciwutleniacze. No i istotną ich korzyścią jest to, iż wpływają na chudnięcie.

Na pewno przytrafia ci się chować w biurku swoje najdroższe przegryzki w formie ciasteczek, paluszków albo innych niezdrowych frykasów. Sięgasz po nie, w momencie gdy robisz się głodny lub ot tak z nudy. Można je zastąpić owocami, pokrojoną w słupki marchewką albo innymi chrupiącymi jarzynami albo suszonymi owocami, jak banany czy śliwki

Dobrze również wyznaczyć sobie pauzę na zjedzenia obiadu. Absolutnie nie rekomendujemy kupowania gotowych potraw obiadowych lub sztucznych zupek. Obiad możesz przyszykować dzień wcześniej w domu, wówczas będziesz mieć przekonanie, że jest wartościowy. Na ogół w biurach są mikrofalówki, zatem z zagrzaniem nie będzie trudności.

Dbanie o linię tkwiąc kilka godzin na dzień w pracy nie powinno już stanowić trudności. Należy trzymać się kilku fundamentalnych zasad, a nasza skuteczność w pracy, siła i nastrój z pewnością się poprawią.